Gebroeders van Herpen

KPI's inzichtelijk; voor jezelf én voor je klanten

Als middelgroot bedrijf is Gebroeders van Herpen vooral actief in de particuliere en seriematige woningbouw, de utiliteitsbouw en in renovatie- en onderhoudsprojecten.

Via een van onze tevreden klanten Vos Vakwerk kwam Gebroeders van Herpen in contact met Dashboarding Meesters. Gebroeders van Herpen en Vos vakwerk hebben namelijk een gezamenlijke opdrachtgever. Met die reden komen ze zo nu en dan bij elkaar over de vloer en kunnen ze van elkaar leren. In dit geval op het gebied van het inzichtelijk maken van de data. 

Heel specifiek ging het hier om het inzichtelijk maken data omtrent service-orders, waarbij tijdig opleveren een belangrijk aspect is. Omdat dit een belangrijk aspect is, heeft de opdrachtgever ook concrete KPI's (o.a.) op het gebied van het tijdig contact opnemen en oplossen van service-meldingen. En natuurlijk zijn hier intern ook normen voor. En hoe weet je of je de normen behaald? Inderdaad, door het te meten. 

Dat was dan ook de vraag die bij ons kwam te liggen: kunnen jullie ervoor zorgen dat we alle gevraagde KPI's op één oogopslag inzichtelijk hebben, zodat we zélf weten hoe we presteren en dit ook heel makkelijk, up-to-date en volledig betrouwbaar aan de opdrachtgever kunnen laten zien? Maar natuurlijk kunnen we dat!

Zo gezegd, zo gedaan en binnen de kortste keren stond de eerste versie al live. Nu is het een kwestie van het dashboard bekijken en blijven bijsturen; geen onhandmatige rapportages meer en achter de feiten aanlopen.

Vorige
Vorige

Gebroeders van der Plas

Volgende
Volgende

Schults Nederland