JANZEN

De Magische dagelijkse KPI sheet en eindelijk inzicht in bruto marges per product

Met een mooie eigen Brandstore in het Centrum van Den Bosch en vele verkooppartners door het hele land zijn ze eigenlijk niet te missen.

Mocht je ze toch niet kennen; JANZEN, het ideale Home & Body Lifestyle merk dat allerlei producten op het gebied van huisparfum en lichamelijke verzorging verkoopt. 

Dat betekent ook een hele lijst aan producten, met verschillende inkoopprijzen, die kunnen wijzigen over tijd. Dan hebben we het nog niet eens gehad over kortingsactief, betalingskortingen of samengestelde producten. 

Allemaal onderdelen die het niet eenvoudig maken om hier een gedegen Bruto marge analyse op uit te voeren. 

Met die reden is JANZEN dan ook terecht gekomen bij Dashboarding Meesters: kan er een Bruto marge rapport ontwikkelt worden? Tuurlijk kan dat! 

Om dit voor elkaar te krijgen zijn er verschillende systemen (boekhoudpakket, voorraadsystemen, Excel) gekoppeld aan Power BI. Doordat het in Power BI gekoppeld is, is het altijd up-to-date, altijd kloppend en er is maar één waarheid binnen de organisatie. 

Ook is het voordeel dat wanneer iets goed is opgebouwd in Power BI, er ook een heleboel bijvangst plaatsvindt. Zo is het nu zichtbaar op welke producten de hoogste omzet wordt gemaakt, maar óók waar de meeste marge wordt verdiend. Én deze vragen kunnen tegelijkertijd ook beantwoord worden op klantniveau. 

Van al deze informatie wordt iedere dag een mail gestuurd naar een select groepje binnen de organisatie. Hier staan de dagelijkse, maandelijkse en jaarlijkse waardes, afgezet tegen zowel het voorgaande jaar als het budget.Ideaal om gefocust aan de dag te kunnen beginnen. 

 

De Daily KPI Sheet is inmiddels een begrip binnen JANZEN ;) 

Vorige
Vorige

Swim Essentials

Volgende
Volgende

Morgan Recruitment Group